Jag vill

Jag vill så mycket.
Du säger inget.
Jag vill slippa klichéer.
Du får dom att hagla.
Jag vill ha sympati.
Du får mig att bli sentimental.
Jag vill bli älskad, älskad som då.
Men vad hjälper det att drömma och önska.
Jag går på min vilja, min envishet.Förhoppningsvis hjälper den mig på rätt spår igen.
I väntan på att ta din uträckta hand, känna dig smeka min kind, du kallar mig din. Sluter jag ögonen. Blundar och drömmer, önskar att jag gjort saker annorlunda. Funderar på varför. Det sker i hjärtat att veta att du finns men att jag inte kan, får eller ska vidröra det fina, det vackra och det numera inte längre tillåtna. Jag skriver det som du en gång sa till mig. Jag älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback