23 år, snygg, musikalisk, snäll, glad, fotbollstokig... och just de, så har jag adhd.

Nu har jag ägnat flera timmar åt att kolla upp massa saker, men så fastnar man, som så många gånger, jag fastnade och läste din blogg, gått igenom allt, fråga mig inte varför, undermedveten nyfikenhet kanske, starkt bekräftelse behov som ger mig en känsla av att jag vart med sådär många som alla påstår, som det kanske ibland framstår som, oavsett om siffran är 5 eller 52 så har jag haft distansen att lämna det, att på något sätt släppa det och gå vidare, i huvudet dyker det ibland upp något gamalt minne, men knappast något värt att skriva om, jag tror det beror på att bekräftelsebehovet från min sida inte är större än att jag bara vill få skriva av mig, vill någon läsa är det upp till er, det är ni som framstår som nyfikna och inskränkta, jag är öppen, bjuder på mig själv, tar du del av mitt liv och läser är det din ensak, jag har brytt mig för mycket om vad folk ska tycka och tänka om mig.
Ingen ska någonsin få trycka ner mig, fysiskt eller mentalt igen.

Kanske ska presentera mig:  "Hej jag heter Andreas och jag har ADHD" och nej de flyger sällan tallrikar ut genom fönstret, snarare har mitt humör kunnat jämföras med en klimakterietant, humöret har haft samma balans som en alkis, koncentrationen har vart som bort blåst för det mesta, saker som verkar enkla kan vara oöverm mästerliga.
Har gått från concerta till ritalin.
Det säger väl er ungefär lika mycket som det gjorde mig innan jag visste något om det här.
det enklaste ni kan göra är att googla "fass + ritalin", så kan ni själva bilda er en uppfattning om medicinen.
Det samma gäller adhd, en sjukdom som många tror artar sig på ett fåtal sätt men så fel jag och många andra haft när jag berättat för dom... "jasså, är det så det är att ha adhd.." kolla här så kan ni få en invit om hur det kan vara att ha en kognetivt funktionsnedsättning kan innebära.

http://www.hi.se/sv-se/hjalpmedelstorget/kognition/-/Om-Kognition/Kognitionssimulatorn-visar-vad-ett-kognitivt-funktionshinder-kan-innebara/


Jag hoppas ni blivit lite klokare eller iallafall merförstående när ni kikat igenom simulatorn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback