Antagonister utan respekt

När alkoholen går in åker vettet ut, en sliten men sann klyscha.
Kan börja med att berätta att det var dags för derby igår, en premiär man sett fram mot i veckor men hela uppladdningen och all taggning amn byggdt upp inför matchen kom av sig helt när vi stötte ihop med ett gäng gulsvarta antagonister.
Kan lika gärna berätta allt från början.

När vi hoppade på bussen mot solna märkte vi att de satt ett gäng aikare på samma buss, tänkte inte mer på det utan satte oss en bit framför där det fanns lediga platser.
Bussen började rulla och något som verkade bli en lugn resa började istället övergå i glåpord som "mörda ett djurgårdsbarn" och "våldta en djurgårdsbrud".
Inte nog med de så kom flaskor, burkar och spottloskor farande under den dryga tiominuters resan som kändes oändlig.
När vi skulle kliva av försökte någon dra av simon halsduken, något som mer såg ut som ett försök till att strypa honom vilket fick mig att tappa all fokus jag hade på att ignorera dom.
Jag tog tag i han och tryckte han mot utgången varpå hans "gäng" började hoppa på mig.
Som tur var skulle vi kliva av bussen och där någonstans slutade tumultet den gången. Blev så jävla arg över att ett gäng ska slänga sig över några så fort dom inte bär samma färger som deras egna. Pinsamt.

Hade jag suttit tillsammans med ett tiotal andra djurgårdare samtidigt som det skulle kliva på ett mindre antal aik:are på samma buss hade jag då börjat spotta, skrika och kasta saker på dom. Givetvis hade jag tänkt tanken både en och två gånger, men vilken människa som helst vet att det är miljontals mil mellan tanke och handling. Så jag låter bli.

Djurgården's IF -  Vi hatar inte, vi älskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback