Helhjärtad sportnörd!

Det är egentligen fel att säga att det skrivs om mycket sport här på bloggen, för egentligen skrivs det 85-90% om sport, jämnt och ständigt, övriga 10-15% tilldelas oftast mitt privatliv, stephie &min familj.
Nu är när det som vanligt är väldigt mycket sport i knutarna. Så tänkte jag passa på att sammanfatta lite, antar att det inte bara sitter en massa inbitna sportfanatiker framför burkarna, så jag ger alla ni stackare som läser denna ynklighet en chans att lära känna min stora passion:

Som dom flesta känner till är mitt hjärta målat i gul-röd-blåa färger och jag följer DIF i både fotboll och ishockey, ända sen jag som liten togs med på hockey så har intresset alltid funnits där i och med att jag själv spelade hockey och fotboll så var det ganska naturligt, men det var först framåt slutet av 90-talet som jag fick upp mitt stora intresse, jag prydde väggen i pojkrummet med en stor DIF-flagga och lyssnade på
sektion B & coca carola, det fanns antagligen en ganska rebelisk dragning i det där, som senare växte fram till något, ja, låt oss kalla det; "nördigt"!
*Djurgården Hockey: Har svarat för en mycket bra säsong och med två matcher kvar av elitseriens grundserie finns fortfarande chansen att vinna serien.
På söndag lottas slutspelet och nästa torsdag inleds ett spännande slutspel skulle vi hamna 1-4 i tabellen så får vi fördel av en extra hemmamatch i kvartsfinalen och ev. i en kommande semifinal och final.
http://www.taddis.org/images/mobil_dif3_240x320.gif
*Djurgården Fotboll: DIF Fotboll går en ny allsvensk säsong till mötes, efter att vi vart nära att åka ur i kvalet mot Assyriska.
Serien drar igång på söndag och i höst vet vi om det blir en topp 10 placering som styrelsen och lagets målsättning är.

http://api.ning.com/files/0nfesnKEu7VJq*jg8anOc96pWf6XENn4ubZ8KTr6-vA5f35P7llKPQSADdkx5Cav9V03s0UDWivfJWQeHu7x3t3Bg6JqfFi1/arsenal.jpg*Arsenal Fotboll: "Gooners" som var avhängda och borträknade från premier league-titeln när man åkte på förluster mot både United & Chelsea, men efter vinsten mot Liverpool och ett helt klart överkommligt spelschema så ska Arsenal ha en chans att slåss om ligaguldet även om det blir tufft med tanke på dom många skador laget har, sen så vann ju Arsenal igår över porto i champions league och avancerade därmed till kvartsfinal i turneringen.

there we go...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback