Jul, jul, strålande jul..

Julafton och alltid samma märkliga känsla av att allt ska vara heligt.
Begav mig på julaftonsmorgonen hem till farsan för att äta frukost.
Vid halv 2 tog jag bilen till Norrtälje för att hämta Simon som slutade 2.
Senare gick vi syskon tillsammans och firade kvällen hemma hos mamma, Gunnar & Tindra.
Det var en lugn julafton, utan uppskruvade förväntningar, vilket var jäkligt skönt.
Jag fick mer än jag önskat mig vilket inte var så konstigt då jag inte önskat mig något alls egentligen.
Lite pengar, hockeybiljett, träningsunderkläder, ljushållare.

Igår var det juldagen.
Dave kom hit redan vid 1-tiden, vi satt mest framför datorn och lyssnade på musik, snackade och så åt vi specialkomponerad julmat (det som fanns hemma). Nillen dök upp vid åtta och vi bestämde rätt sent att ta 21.15 bussen, egentligen skulle jag till stan, men åkte hellre till Norrtälje med kompisar än till stockholm själv eftersom Fredrik inte hade någon lust att åka med.
Man kom inte in på Mobergs innan 12 utan biljett, så vi drog ner till "på g" och tog en öl innan Dave o Nillen tog en taxi tillbaka till mobergs, jag hade ingen vidare lust att punga ut närmare 200 spänn för inträdet (hyran först) så jag tog bussen hem vid 00.15 redan. Skulle egentligen mött upp några klasskompisar som va i Rimbo men orkade inte det.
Så jag dumpade busskortet jag lånat av Simon i brevinkastet och begav mig hemåt.
Trodde jag skulle sova rätt gott men sov väldigt oroligt, vaknade säkert 3-4 gånger på natten, vet inte vad det berodde på. Lyckades iaf sova ut någorlunda då klockan ändå stod på halv 11 när jag klev upp.

Imorgon är det viktig match, Arsneal-Chelsea att se fram emot, den börjar inte förräns 21 så det är skönt.

Här kommer några bilder:


fler bilder kommer senare...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback