100426

Känns på något sätt skönt att hockeyn är över, det blev en lång, oväntat lång säsong för oss Djurgårdare, vi tog oss till final och väl där gav vi hv ett grymt bra motstånd, tyvär räckte det inte hela vägen den här gången..
Nu kan man helhjärtat rikta in sig på fotbollen, och ser redan fram mot matchebn mot Mjällby på stadion nu på torsdag.
Själv har jag tillbringat helgen hos Stephie, kom hit i fredags kväll, efter att ha vart hela dagen i Berga för att klippa mig på syrrans praktik, det blev jäkligt bra!
Annars har vi enbart tagit det lugnt.. förutom igår då jag hade jag träningsmatch mot Knivsta, åkte till Danderyd där mackan plockad upp mig innan vi rulalde vidare ut på E4.
Nästa helg är det seriepremiär och det ska verkligen bli spännande att se vart vi står i jämnförelse till de andra lagen i serien! En sak är säker, det kommer bli en riktigt, riktigt tuff serie med tanke på alla derbyn (Rimbo, Rånäs, Rö) och dessutom massa andra lag från roslagen.. Det känns i vilket fall helt okej för min del, det här blir den första fotbollssäsongen på länge då jag är med från början, sen jag la av när jag var 13 har jag mest spelat med kompisar på sommrarna, och på hösten och vinter halvåret ägnat mig åt innebandy men kände att fotbollen var roligare så valet föll att börja igen, det är klart det känns att man ligger efter ibland men det känns riktigt kul att ha en försäsong i benen och se hur långt det här kan räcka nu i år!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback