Stan o marknad

Idag har jag & Marsi vart i stan, meningen var att vi skulle åka bil till söderhall för att därifrån ta bussen, men har man en bil som drar 0,4 liter/ milen så varför inte åka hela vägen in till storstan.
Sagt och gjort, halv tre var vi inne i stan för att handla kläder, kom hem med en mössa, två t-shirtar och batterier.
Tror vi tillbringade över tre timmar i stan, vilket får ses som helt okej.
Hemma i Rimbo igen åkte vi o köpte chips (bearniesås smak) & kinderägg. Sen åkte vi hem till Marsi.
Simon kom också över, han testade wii, sen kollade vi idol och oskyldigt dömd...
Mycket mer än så har jag inte att berätta om min dag.

Imorgon är det första torsdagen i oktober, vilket betyder den årliga traditionen av Rimbo marknad (sveriges största för övrigt)
Marknaden var något man gick och längtade efter veckor i förväg när man va liten.
Nu har den dock inte samma status, visst det är jätte mysigt, verkligen
Men det är samma saker, samma folk och samma stad. Så man har hunnit ledsna.
Ändå så går man år efter år mest för att det är och har blivit en tradition att göra det.
Så lär det också bli imorgon!


"Löven ligger klistrade mot marken"
Söndermarken - LW

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ah, men dom var inte ens goda! Visst smakade dom bearnies, men jag gillar ändå inte såsen o chipsen smakade inte heller gott;)

2009-10-01 @ 12:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback