Glajjor[m]

Imorse, 9.05, satt jag i bilen påväg till Norrtälje för att besöka optikern, det var som jag trodde väldigt irriterat under ögonlocken vilket innebär att jag måste "vila" ifrån linserna, fick hem massa provbågar som jag testat flera gånger idag, av fem par är det två jag gillar.
 Detta innebär att jag får avlasta mitt linsbärande med glasögonbärande, det kommer nog kännas rätt ovant och väldigt jobbigt på många sätt eftersom jag inte använt glajjor på flera år.




Ikväll är det Robinsonpremiär, efter starten på svt och en vända på tv3 är det nu tv4's tur, Linda Isaksson är programledare för årets expedition.
För mig blir det nog inget återupplivningsförsök av Robinson, den krockar med Sveriges match mot Portugal sen är jag väldigt skeptisk till såpor, jag och Johan satt precis och snackade lite och det stämmer verkligen att dom alltid utspelar sig på en ö eller i ett hus, så själva upplägget blir väldigt tjatigt!


Buba Badji i gammal
Robinson deltagare

Earth Hour (läs mer här) är även det ikväll.
När jag var och handlade i veckan trodde det var feltryckt på mjölkpaketet jag såg i mjölkdisken men det visade sig vara en reklamkampanj inför denna timme av mörker!

Miljötänk i all ära!

Kvällenshöjdpunkt är ändå matchen, Portugal-Sverige.
Mötet för snart ett halvår sen slutade 0-0, att dagens resultat slutar likadant skulle inte göra mig ett dugg förvånad då Sverige kommer vara nöjda med en poäng, samtidigt som pressen från läktarna kan bli till Portugals nackdel och göra dom stressade.

Mötet på Råsunda
slutade 0-0

Mer om matchen
Jag tror Portugal kommer försöka få in ett mål så snabbt som möjligt, därför kommer dom pressa högt första 15-20 minuterna.
Klarar Sverige av att hålla undan första halvlek är mycket vunnet för Portugal kommer bli trötta och ju längre matchen går ju mer frustrerade och stressade kommer portugiserna att bli.
Sverige kommer leva mycket på kontringar.
Man måste även fylla på ordentligt med spelare när man får anfall, minst en innermittfältare och en ytterback med i varje anfall.

Matchens Plus och Minus...

+ Henrik Larssons rutin och sätt att få med sig laget.
Sverige Spelar oftast bäst mot det bästa lagen!


- Saknaden av Zlatan kan komma att svida.


En Zlatan i målform saknas

Portugal - Sverige
Var: Dragão-stadion, Porto
När: Ikväll: 21:45
Domare: Frank De Bleeckere, Belgien

Preliminära startelvor:

Portugal:
Eduardo - José Bosingwa, Bruno Alves, Ricardo Carvalho, Duda - Pepé, Deco, Tiago - Cristiano Ronaldo, Hugo Almeida, Simao Sabrosa.
Avbytare (sju tillåtna): Daniel Fernandes (mv), Beto (mv), Goncalo Brandao, Nelson, Rolando, Joao Moutinho, Maniche, Raul Meireles, Danny, Nani.
 
Sverige:
Andreas Isaksson - Mikael Nilsson, Olof Mellberg, Petter Hansson, Erik Edman - Sebastian Larsson, Anders Svensson, Kim Källström, Christian Wilhelmsson - Johan Elmander, Henrik Larsson.
Avbytare (sju tillåtna): Johan Wiland (mv), Eddie Gustafsson (mv), Andreas Granqvist, Daniel Majstorovic, Adam Johansson, Oscar Wendt, Marcus Berg, Rasmus Elm, Viktor Elm, Samuel Holmén, Rasmus Lindgren, Daniel Nannskog.

Läs ännu mer om matchen på Svenskafans.com eller på Fotbollskanalen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback