Onsdag 10.9

06.03. Alarmet på mobilen ringer (Mareld, den akustiska versionen)
"Tempen" visar 36,4. Alltså ingen feber!
En halvtimme senare är jag på jobbet, jag känner direkt på morgonen att huvudet vill, men att kroppen inte riktigt hänger med.
Vid 10-tiden går jag hem.
Det känns lite dummt att bara gå dit några timmar. Hann dock med att köpa nya stövlar (med stålhetta) och två par trädgårdshandskar.
När jag kom hem ringde jag försäkringskassan och frågade vad som gällde när man var sjuk osv. Första sjukdagen är karensdag (dvs; man är hemma från jobbet utan betalning) sen har man rätt till 80%. (är man sjuk mer än 1 vecka måste man ha läkarintyg och är man sjuk ytterligare efter det så får man betalt via försäkringskassan) Så ligger det till och nu blir jag väl hemma resten av veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback