Äta, jobba, sova, dö

Det var en sommardag 1997 och ur radion strömmade hiten "jag går och fiskar" med Gyllene tider.
Jag befann mig i min morfars & mormors stuga uppe i härjedalen.
Minnet från inledningen av låten har liksom aldrig försvunnit sedan dess;
"Ingenting är som det ska
Likadant från dag till dag
Allting följer samma mönster
Ser på stan ifrån mitt fönster
Människor på rad i kö, äta, jobba, sova, dö
Jag går & fiskar och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar"

Jag var tio år och Per Gessle blev min första och största idol.
Nu, 11 år sedan jag för första gången hörde låten, har jag hunnit med att se Per Gessle/Gyllene Tider live 3 gånger.
Gyllene Tider på turne 1997
Gyllene Tider 1997

Kommentarer
Postat av: annaa

hahahaha, söto


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback