Känslan av...

Känslan av att höra denna magiska stämma förgylld av vackra ord och underbara toner gav mig gåshud dom första tre låtarna.
Har knappt hunnit återhämtat mig från lyckoruset.
Det sägs att mycket vill ha mer, och det stämmer!


Torsdag: Åker buss till Stan, för att kliva på tåget mot Örebro.
Anländer till Örebro någon gång efter klockan 13.
Mycket mer minns jag inte utav denna dagen.

Fredag: Skönt med ledighet och dessutom en lång sovmorgon.
Efter en frukost och dusch, var det dags att bege sig och köa utanför Brunnsparken.
Det är Örebros "Folkpark" och låg ungefär 15 min. bort med buss.
Klockan var strax efter 15 när vi började köa, tror jag räknade med att det var 20-25 pers. framför oss.

Två timmar senare stod jag längst fram och inväntade Lasse, men först lite anant spex. först ut; "Cissi & Nour"
de körde nån form "stand-up" personligen tycker jag inte dom var speciellt bra, men det dög som tidsfördriv.

Efter donnorna, körde Emil Jensen, en skåning, som dessutom sjöng med skorrande r, annars var han helt okej.

Sen var det herr Jensen var det dags för Markus Krunegård, hade hört dom massa på radion, och dom var minst lika bra live!

Miss Li var sist ut av förbanden, hon tände igång publiken med sina jazziga dans låtar.

Klockan 21.02 kom Sveriges Kung ut på sen. Ja, kungen kom, han trädde fram, han sågs, han briljerade och han bjöd publiken på show! Finns inga ord för denna man! Lars Winnerbäck är unik!

LW
Lars Winnerbäck & Miss Li


Lördag: Vaknade vid 11, tåget skulle gå vid 1 så jag han med att duscha, äta frukost och ner till ica och handla med mig en sallad att ha på tåget.
Väl framme i Stockholm blev jag mött av Alex (syrran) och Simon (broder). Vi åkte direkt till Zinken för att köa, vi kom dit vid halv fyra, jag ångrar att jag inte tog ett tidigare tåg hemmåt, men vi fick helt okej platser ändå.
Själva konserten på "Zinken" går nästan inte att jämnföra med spelningen i Örebro dagen innan, Lasse var hemma nu, det märktes, även om det sägs att Linköping är hans hem, så är Stockholm en del av honom och han en del av Stockholm. 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback