Söndag 10/6

Kände att det verkligen var dags att skriva lite i bloggen.
Man pallar liksom inte att skriva var o var annan dag, trotts att man borde, för det är kul att läsa vad man gjorde just den dagen.
Kan berätta lite om den här veckan som har vart speciell. 
Årets första dopp kom i måndags, då jag och brorsan invigde med ett bad i havet. 11grader för övrigt.
Tisdag dagen före nationaldagen och fest i parken. 
Onsdag nationaldag, bad i långsjön, chill med polarna.
Torsdag ledigt från skolan, senare fest i parken, jag o orre hänka på marsi hem, med tanke på att det var dan före studenten så drog vi först hem o hämtade kostymerna osv.
Vi anlände till marsi ca: 23.45. jag gick o la mig först eftersom uppstigningen skulle ske kl. 06.00 följande dag.
Vände på mig ca: 34 ggr, innan jag o orre, som inte heller kunde sova drog ner för att se på DVD, men det blev inget utav det för snillet, alltså marsi har ju kopplat om allt så att det är omöjligt för en "normal" människa att se på video,  Vi fick nöja oss med att lyssna på ljudet från filmen "hindtricket.
Somnade sen vid 4-tiden o klev upp två timmar senare, o duschade. jag lovar att det var den vidrigaste duschen i mitt liv, så jävla aptrött som jag var. Men sedan fick vi lite bråttom och kastade på oss kläderna knött skorna och stack iväg, vi hann precis med 7 bussen, träffades i parken halv åtta , kvart i åtta öppnades den första champagneflaskan, det vart en 4-5 glas innan vi stack upp till roden där vi skulle ses vid nio.
efter lite lekar o diverse tal o betygsutdelningar var det äntligen dags för utspringningen, vilket upplevelse.
Kan det vart mellan 2-3 tusen som var utanför roden, nära på iaf. träffade släkten o sen bar det iväg på flaket.
1 timmes hoppande och sjungande av glädje innan det var dags att kliva av. och gratta alla klasskompisar innan det var dags att åka hem för att fira med släkten.
 Efter allt släktfirande var det dags för Mobergs på kvällen, jag var där rätt tidigt, vid typ nio.
Drog dit med Perra o Nillen.
Hur som helst blev det en nice kväll som slutade med en mos-bricka på statoil kl. 4, jag pallade inte att haka på marsi o orre till efterfesten och hängde med SJölund hem till Rimbo istället, tur var väl de för jag slocknade direkt när jag satt mig på bussen, vaknade lagom till stationen och klev av, var hemma vid halv sex och somnade inte långt därefter.
Lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback